| Omdat deze sprite 20 jaar stil gestaan heeft, eerst alles goed controleren om te zorgen dat de jongens er veilig in kunnen rijden. |
Terug naar "Mini Sprite Automatic 1996" |
Zo zag hij er uit toen ik hem kocht (Oktober 2016)
![]() |
Daar stond ie dan. Op het eerste gezicht een prima auto. Alleen de deuren zijn helemaal rot. |
![]() |
Hij rolt en remt (een beetje). |
![]() |
Motorblok is opgeblazen, dus gelijk een extra motor meegenomen. |
![]() |
Onderkant ziet er nog heel prima uit. |
![]() |
|
![]() |
Beetje oppervlakkige roest op het subframe. Geen gaten. |
![]() |
Uitlaat heeft iets meer geleden lijkt. Komt van het water dat er van bovenaf in gedruppeld is. |
![]() |
Flexible stuk is kapot getrokken met het op en afladen op de autoambulance. |
![]() |
Gaat allemaal precies op de oprit. |
De bedoeling voor 2016 was:
Verder zou hij nu niet opgeknapt worden. Dat komt wel als er eenmaal een poosje in gereden is.
Daar gaan we dan. Net voordat de garage bezet wordt met een transporter bus uit 1970 kan hij mooi nog op de brug en kunnen we de alles checken en de motor verwisselen.
De motorruimte:
![]() |
Wat een zooitje ! |
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Hoe kregen ze dat er vroeger in Engeland allemaal ingefrot. Die moeten toch hebben staan vloeken daar? |
![]() |
|
![]() |
Alle schuim is vergaan. Muizen zullen ook wel bezig geweest zijn. Opruimen die zooi. |
![]() |
Het beroemde gat. Hier heeft de drijfstang van de zuiger een weg naar buiten gezocht.
|
![]() |
Motor in de takel. |
Andere motor er in. Tankelement nog moeten vervangen en toen liep hij eigenlijk heel snel.
Hoop dingen gecontroleerd en toen ik de garage uit wilde rijden ging het mis.
Geen achteruit versnelling, alleen de eerste versnelling lijkt iets te doen.
Motor er dus weer uit. BALEN !