In principe zou het bovenblok er nu op kunnen en het geheel terug getakeld worden. Maar we kunnen nog niet op de brug.

De VW bus is bijna zover dat hij naar de spuiter kan.

In de tussentijd kan ik dus het motorblok nog beetje schoonmaken en spuiten. Vriespluggen maar gelijk vervangen, want daar kan ik nu goed bij.

 

Plaat tussen blok en distributie deksel. Buitenkanten hebben roestsporen. Mooi oppoetsen en gedeeltelijk spuiten.
De distributiedeksel. Opschuren en zwart spuiten.
Koppelingshuis. Kan mooi in de blanke lak.
  Deze pakking (van het koppelingshuis) is zeldzaam. Niet aan te komen. Gelukkig had ik er 2 en is er 1 helemaal heel afgekomen. Scheelt weer hoop ellende. (Links is een A4 velletje om aan te geven hoe groot de pakking is.)
   Ook weer goed in de lak. Kan er weer een paar jaar tegen.
   Hij ligt al op de operatietafel.
   Eerst maar eens een "voet" gemaakt om beter te kunnen werken.
 

Bah !

Vieze troep in waterkanaal. Hoop kalkstukjes. Gaan we dus ook gelijk maar even schoon maken.

   Blok eerst maar eens poetsen.
   Alles afplakken wat niet rood moet worden.
   Eerst laag achterkant.
  Vriespluggen eruit en eerst laag op voorkant.
   Resultaat na 2 dikke lagen verf is prima.
Real time web analytics, Heat map tracking