November 2016:

Het extra gekochte motorblok is dus niet helemaal wat er van verwacht werd.

Het motor gedeelte loopt eigenlijk prima, maar de bak is dus ook niet goed.

Dan maar helemaal uit elkaar halen en de oorzaak zoeken en het geheel fixen.

 

  Oliekanalen zien er eigenlijk wel goed (schoon) uit.
  Gesneuveld met verwijderen. Mist een hapje nu bij de startmotor. Die moet dus overgezet worden van de originele bak.
   
   
   Goed noteren waar welke bout hoort. Je weet maar nooit.
   Ketting ziet er nog best goed uit, maar die gaan we toch vervangen.
   
   Oliepomp.
   
   Voor de zekerheid maar een foto van hoe de oliepijp er in zit.
   OOOOOOO.... SHIT !!
  Dit is dus de oorzaak van het niet rijden. Heel de koppelingstrein zit hartstikke vast. Er missen een hoop tandjes. Al het gruis is gaan "wandelen" in de bak en heeft een hoop schade aangericht.
   Horen gewone tanden te zijn.
 

Dit is dus alles dat van de 2e motor gebruikt kan worden. De onderbak. Voor de rest van de onderdelen ga ik het risico niet nemen.

Nu het originele blok open maken en kijken hoe de staat van die onderdelen is. Ik hoop dat ik van 2 beschadigde bakken 1 goede kan maken.

 

 

Real time web analytics, Heat map tracking