Daar gaan we dan. Ik hoop dat de versnellingsbak van de originele motor wel goed is.

Het zou kunnen zijn dat de drijfstang van de zuiger helemaal doorgeslagen is en deze ook helemaal kapot is.

Openmaken en controleren dan maar...

 

Het originele blok. Met gat en wel....
Dit krijg je niet zomaar kapot. Daar is toch wel wat kracht voor nodig. Belooft niet veel goeds...
Zie hier de oorzaak van het "opgeblazen" blok. Drijfstang van de zuiger is met alle kracht tussen de krukas en de buitenwand geknalt.

Auw...

Die heeft volgens mij geen rondje meer gemaakt na de klap.

 Binnenwand van de versnellingsbak. Echt niet te fixen.
 We gaan het geheel maar uit elkaar halen. Veel foto's maken van hoe het zat.
   
  De bak van de 2e motor. Die is heel, geen barsten of krassen. Goed en zorgvuldig schoonmaken in de ontvetterbak.
  Dit zijn de onderdelen uit het originele blok. Die zien er gelukkig prima uit. Die moeten ook nog schoongemaakt worden.
 

Resultaat na een uur poetsen Mooi schoon he?

Nu de rest nog.

  Klaar om weer te vullen. Met de beste onderdelen uit de 2 blokken. (Eigenlijk alles uit de originele bak)
Real time web analytics, Heat map tracking